2010-03-12

Leendő elsősök figyelem!!!






2010. március 27-én, szombaton 10-12 óráig, a szegedi Waldorf iskolában a gyerekeknek játszóházat, a szülőknek művészeti foglalkozást tartanak.

Cím: Szeged, Kolozsvári tér



És egy kis adalék a Waldorf iskolához...







A Waldorf pedagógiáról Magyarországon még kevesen tudnak. Vannak akik látatlanul lelkesednek érte, mások pedig imeretlenül is ellenzik. A kecskeméti Waldorf iskola ezt a helyzetet kívánta feloldani azzal, hogy honlapján megválaszolta a szülők által leggyakrabban feltett kérdéseket.

Miben különbözik a Waldorf iskola a többi iskolától?

A Waldorf-pedagógia lelki, testi, szellemi adottságok fejlesztésére egyforma hangsúlyt helyez az egységes mővészeti,
gyakorlati, intellektuális képzés útján, ezért nevezzük a Waldorf-iskolákat "a szív, a kéz és a fej" iskolájának. A két
iskolatípus között döntıen az ismeretek átadásának folyamatában van lényeges különbség. A Waldorf iskola nem
definíciókat, kész ítéleteket közvetít a gyermek felé, hanem abban segít, hogy tapasztalás útján élı fogalmak alakuljanak
ki a diákokban, ne veszítsék el kapcsolatukat a világgal. Cél, hogy tanuljon meg saját szemével nézni a világban, ítéletek
helyett jellemezni, karakterizálni tanuljon. Így olyan gyermekké cseperedhet, aki bízik saját gondolkodási erıiben.

Igaz, hogy a tanulási nehézségekkel küzdı gyermekek iskolája?


Nem. Ezt az iskolát szülıi kezdeményezés hívja életre. A szülık szeretnék gyermekeiket olyan iskolába járatni, ahol
szorongásmentes légkörben, szabad döntésekre képes, önállóan cselekvı embereket nevelnek, akik ki tudják
bontakoztatni magukkal hozott képességeiket a maguk és a világ javára. A Waldorf iskolákba, mint más állami iskolákba
is különféle adottságú gyermekek járnak, nehézségekkel küzdı gyermekek felvételénél elsısorban az osztályközösség
érdekeit veszik figyelembe, továbbá megvizsgálják a gyermek speciális fejlesztését tudják-e biztosítani.

Milyen gyermekeket vesznek fel a Waldorf iskolába?

A Waldorf Iskola minden gyermek számára nyitott, - vallástól, bırszíntıl, nemtıl függetlenül.
Mi nem gyermekeket, hanem családokat veszünk fel, szükséges, hogy a szülık egyetértsenek pedagógiánkkal, az iskolai
munka megalapozása az otthoni, szülıi körben történik.
Tehetségesnek kell lennie a gyermeknek képzımővészetben, hogy a Waldorf iskolában megfeleljen?
Nem. A Waldorf-iskolát a szív, a kéz és a fej iskolájának is nevezik, mivel a gyermekek testi, lelki és szellemi lényét
harmonikus egységben fejleszti. A képzımővészeti tárgyak, mint a festés, kötés, agyagozás, fafaragás stb. nem
elsısorban az eredményrıl szólnak, hanem a folyamatról. A tevékenységek során a gyerekeknek sokféle, a
képzımővészeteken túlmutató, képessége bontakozhat ki. Ezek a tárgyak segítik a gyermek egészséges személyiségének
kialakulását, emocionális fejlıdését.

Igaz, hogy egy osztálytanító viszi végig az osztályt elsıtıl a nyolcadik osztályig?

Igaz. Az osztálytanító elsıtıl nyolcadik osztályig kíséri a gyermekeket és a lehetı legtöbb tantárgyat tanítja nekik. Ezzel
az általánosan mővelt emberfı példáját is szolgáltatja, hiszen a gyerekek is megtapasztalhatják, hogy mennyiféle tudás
elsajátítható. A Waldorf-pedagógia legfontosabb pedagógiai eszköze a szeretet. Serdülıkorig a gyermeknek szeretetre és
követendı emberi tekintélyre van szüksége. Az osztálytanító, mint egy jó szülı végig figyelemmel kíséri a gyermek
fejlıdését, tapasztalatait felhasználva tudja legjobban a gyermek képességeit kibontakoztatni.

További kérdések és válaszok: http://www.kecskemetiwaldorf.hu/?r=1211



1 HOZZÁSZÓLÁS:

bretl460 on 16 június, 2021 írta...

Are you looking for best computer network assignment help online online? Get Professional Assistance from Expert Writers at Affordable Prices.

Megjegyzés küldése

 

Szegedi Szemek Olvasói

Szeged a térképen

 

SZEGEDI SZEMEK - DESIGNED BY APÁT LAJOS