2010. március 27-én, szombaton 10-12 óráig, a szegedi Waldorf iskolában a gyerekeknek játszóházat, a szülőknek művészeti foglalkozást tartanak.
Cím: Szeged, Kolozsvári tér
És egy kis adalék a Waldorf iskolához...
A Waldorf pedagógiáról Magyarországon még kevesen tudnak. Vannak akik látatlanul lelkesednek érte, mások pedig imeretlenül is ellenzik. A kecskeméti Waldorf iskola ezt a helyzetet kívánta feloldani azzal, hogy honlapján megválaszolta a szülők által leggyakrabban feltett kérdéseket.
Miben különbözik a Waldorf iskola a többi iskolától?
A Waldorf-pedagógia lelki, testi, szellemi adottságok fejlesztésére egyforma hangsúlyt helyez az egységes mővészeti,
gyakorlati, intellektuális képzés útján, ezért nevezzük a Waldorf-iskolákat "a szív, a kéz és a fej" iskolájának. A két
iskolatípus között döntıen az ismeretek átadásának folyamatában van lényeges különbség. A Waldorf iskola nem
definíciókat, kész ítéleteket közvetít a gyermek felé, hanem abban segít, hogy tapasztalás útján élı fogalmak alakuljanak
ki a diákokban, ne veszítsék el kapcsolatukat a világgal. Cél, hogy tanuljon meg saját szemével nézni a világban, ítéletek
helyett jellemezni, karakterizálni tanuljon. Így olyan gyermekké cseperedhet, aki bízik saját gondolkodási erıiben.
Igaz, hogy a tanulási nehézségekkel küzdı gyermekek iskolája?
Nem. Ezt az iskolát szülıi kezdeményezés hívja életre. A szülık szeretnék gyermekeiket olyan iskolába járatni, ahol
szorongásmentes légkörben, szabad döntésekre képes, önállóan cselekvı embereket nevelnek, akik ki tudják
bontakoztatni magukkal hozott képességeiket a maguk és a világ javára. A Waldorf iskolákba, mint más állami iskolákba
is különféle adottságú gyermekek járnak, nehézségekkel küzdı gyermekek felvételénél elsısorban az osztályközösség
érdekeit veszik figyelembe, továbbá megvizsgálják a gyermek speciális fejlesztését tudják-e biztosítani.
Milyen gyermekeket vesznek fel a Waldorf iskolába?
A Waldorf Iskola minden gyermek számára nyitott, - vallástól, bırszíntıl, nemtıl függetlenül.
Mi nem gyermekeket, hanem családokat veszünk fel, szükséges, hogy a szülık egyetértsenek pedagógiánkkal, az iskolai
munka megalapozása az otthoni, szülıi körben történik.
Tehetségesnek kell lennie a gyermeknek képzımővészetben, hogy a Waldorf iskolában megfeleljen?
Nem. A Waldorf-iskolát a szív, a kéz és a fej iskolájának is nevezik, mivel a gyermekek testi, lelki és szellemi lényét
harmonikus egységben fejleszti. A képzımővészeti tárgyak, mint a festés, kötés, agyagozás, fafaragás stb. nem
elsısorban az eredményrıl szólnak, hanem a folyamatról. A tevékenységek során a gyerekeknek sokféle, a
képzımővészeteken túlmutató, képessége bontakozhat ki. Ezek a tárgyak segítik a gyermek egészséges személyiségének
kialakulását, emocionális fejlıdését.
Igaz, hogy egy osztálytanító viszi végig az osztályt elsıtıl a nyolcadik osztályig?
Igaz. Az osztálytanító elsıtıl nyolcadik osztályig kíséri a gyermekeket és a lehetı legtöbb tantárgyat tanítja nekik. Ezzel
az általánosan mővelt emberfı példáját is szolgáltatja, hiszen a gyerekek is megtapasztalhatják, hogy mennyiféle tudás
elsajátítható. A Waldorf-pedagógia legfontosabb pedagógiai eszköze a szeretet. Serdülıkorig a gyermeknek szeretetre és
követendı emberi tekintélyre van szüksége. Az osztálytanító, mint egy jó szülı végig figyelemmel kíséri a gyermek
fejlıdését, tapasztalatait felhasználva tudja legjobban a gyermek képességeit kibontakoztatni.
További kérdések és válaszok: http://www.kecskemetiwaldorf.hu/?r=1211
MOZART, KROMMER, HUMMEL, HAYDN - FRANÇOIS LELEUX - 2025. április 17.
csütörtök 19.30, Zeneakadémia
-
A Nemzeti Filharmonikus Zenekar visszatérõ vendége a világklasszis
oboamûvész és karmester, François Leleux, hangszerének egyik legjobbja. Már
tizennyolc é...
15 órája
1 HOZZÁSZÓLÁS:
Are you looking for best computer network assignment help online online? Get Professional Assistance from Expert Writers at Affordable Prices.
Megjegyzés küldése